ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Post Top Ad

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ





        ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ 
ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ 

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΟΥΤΕ  ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ 

ΘΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ;




Ανείπωτες οι καταστροφές στην Εύβοια από την κακοκαιρία - Κλειστός ο δρόμος για το χωριό Πολιτικά λόγω των κατολισθήσεων - Δραματικές περιγραφές κατοίκων της περιοχής - 97χρονη επέπλεε με το στρώμα της μέχρι που την έσωσε το ΕΚΑΒ                                                                                                                               politika_arth                                                                                                    Στα Πολιτικά Ευβοίας βρίσκεται το protothema.gr, καταγράφοντας από κοντά το μέγεθος που προκάλεσε στην περιοχή η κακοκαιρία «Θάλεια», η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο -προς το παρόν- πέντε ανθρώπων.


Ο δρόμος που οδηγεί στο χωριό Πολιτικά, αυτή την ώρα είναι κλειστός, καθώς οι κατολισθήσεις που έχουν σημειωθεί στην περιοχή δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ η Πυροσβεστική υπηρεσία, προσπαθεί να δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος όσο το δυνατόν το συντομότερο.        









Την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων στην Εύβοια, αξιοποιώντας για αρχή κονδύλι 75.000 ευρώ, που προβλεπόταν για την περσινή πυρκαγιά στην ίδια περιοχή, αλλά δεν εκταμιεύθηκε, εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.
Σε δήλωσή του από την Εύβοια, την οποία επισκέφθηκε σήμερα συνοδευόμενος από τον ΓΓ του ΥΠΕΝ, Κ. Αραβώση, ο υπουργός σημείωσε: «Δεν ήρθα εδώ για δημόσιες σχέσεις. Δεν προσφέρεται άλλωστε η εικόνα για δημόσιες σχέσεις. Ήρθα εδώ σε συνεννόηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για να δούμε πώς θα αποφύγουμε τα χειρότερα. Προφανώς προχωρά η αποτύπωση της περιοχής μέσω του συστήματος Copernicus, οι ρυθμίσεις για την υλοτομία, οι διατάξεις για την απαγόρευση της θήρας, όλα τα αυτονόητα που γίνονται και στην Ελλάδα σε αυτές τις περιπτώσεις. Πρέπει όμως να προχωρήσουν και μέτρα που δεν είναι καμία φορά αυτονόητα όπως η αποζημίωση των ρητινοσυλλεκτών και κυρίως τα μέτρα για την αντιπλημμυρική προστασία».
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως διαπίστωσε με λύπη του ότι για την περσινή πυρκαγιά, στην ίδια περιοχή, προβλέπονταν 75.000 ευρώ για αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία επί ένα χρόνο δεν έχουν εκταμιευθεί. «Επομένως, ξεκινώντας από αυτά, πρέπει να προχωρήσουμε με ταχύτητα στα αντιπλημμυρικά έργα βρίσκοντας τους αναγκαίους κωδικούς- και υπάρχουν τέσσερις εναλλακτικές λύσεις ως προς αυτό- αλλά και εξασφαλίζοντας και τον αναγκαίο συντονισμό. Η γενική διευθύντρια δασών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας- Θεσσαλίας θα αναλάβει αυτό το συντονισμό για να μην υπάρχουν διάφοροι εμπλεκόμενοι που να δείχνουν ο ένας τον άλλο με το δάχτυλο», υπογράμμισε.
«Η μεγάλη πρόκληση για μας», πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης, «είναι να προχωρήσουμε με ταχύτητα, έτσι ώστε να έχουμε το γρηγορότερο δυνατό απτά αποτελέσματα. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις δυνάμεις της φύσης, μπορούμε όμως να ελέγξουμε τη δράση μας, να κινηθούμε γρήγορα και συντονισμένα».
Υπουργός και ΓΓ επισκέφθηκαν τις περιοχές, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές στα μέσα Αυγούστου, κάνοντας στάσεις στα χωριά Μακρυμάλλη και Κοντοδεσπότι.
Κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο δημαρχείο Ψαχνών, ο κ. Χατζηδάκης ενημερώθηκε για την κατάσταση στις πληγείσες εκτάσεις από τον περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φ. Σπανό, τον δήμαρχο Διρφύων-Μεσσαπίων, Γ. Ψαθά, τους βουλευτές Ευβοίας Σ. Κεδίκογλου, Αθ. Ζεμπίλη και Σπ. Πνευματικό, τους αρμόδιους υπαλλήλους της Δασικής Υπηρεσίας και κατοίκους της περιοχής.



Αντιπλημμυρικά έργα στην Εύβοια εξήγγειλε ο Κ. Χατζηδάκης




Image






Έγγραφο «φωτιά» για την Εύβοια: Τα αντιπλημμυρικά έργα Χατζηδάκη που δεν έγιναν ποτέ


Ένα έγγραφο «φωτιά» αναφορικά με τα αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Διρφύων – Μεσσαπίων τα οποία είχε εξαγγείλει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης το περασμένο καλοκαίρι, αμέσως μετά τις πυρκαγιές της 13ης Αυγούστου 2019, που έπληξαν την περιοχή και δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ φέρνει στο φως της δημοσιότητας το documentonews.gr.
Πρόκειται για μία από τις περιοχές της Εύβοιας όπου σημειώθηκαν πλημμύρες και σφοδρές καταστροφές πριν από μερικές ημέρες. Το περιβόητο επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη «πνίγηκε» στους χείμαρρους και τα λασπόνερα της περιοχής και στην ανυπαρξία έργων που λίγους μήνες πριν οι ίδιοι εξήγγειλαν.
Το επίμαχο έγγραφο είχε αποσταλεί στις 22 Νοεμβρίου του 2019 από τον δήμαρχο Διρφύων – Μεσσαπίων Γιώργο Ψαθά προς το Δασαρχείο Χαλκίδας, με θέμα την «επίσπευση των διαδικασιών του συγκεκριμένου έργου».
Στο έγγραφο ο δήμαρχος αναφερόταν στα «Έργα Πρόληψης Αποκατάστασης των Καμένων Εκτάσεων από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2019 στις περιοχές του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων» με προϋπολογισμό 1,659 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο επίμαχο έγγραφο η χρηματοδότηση στο μεγαλύτερο μέρος της αφορούσε σε «έργα αντιπλημμυρικά (κορμοφράγματα και κορμοδέματα) και διευθέτησης χειμάρρου Μαντάνια στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου».

«Επισπεύστε τα έργα, υπάρχει επικινδυνότητα

Ο Ψαθάς στο έγγραφό του εφιστούσε την «επικινδυνότητα» της κατάστασης στην περιοχή, καθώς επίσης και τη «σπουδαιότητα» του. Για τους λόγους αυτούς ζητούσε την επίσπευση των διαδικασιών των εργασιών.
«Εξαιτίας της επικινδυνότητας στα όρια του οικισμού της Δ.Κ. Ψαχνών, όπως έχει περιγραφεί στα σχέδια διαχείρισης πλημμυρών και της σπουδαιότητας των έργων. Σας παρακαλούμε για την άμεση έναρξη των εργασιών δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στο έργο που αφορά τη μελέτη διευθέτησης του χειμάρρου Μαντάνια, διότι αποτελεί ουσιαστική αντιπλημμυρική παρέμβαση συγκράτησης λασπορροής και φερτών υλικών σε συνδυασμό με τη μείωση της ταχύτητας ροής του νερού από την επίτευξη τελικής κλίσης ισορροπίας όπως περιγράφεται στη μελέτη. Παρακαλούμε για την επίσπευση έναρξης εργασιών των έργων».

Δεν προχώρησαν τα έργα

Παρά τις επισημάνσεις του Δημάρχου, όπως κατήγγειλε ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και βουλευτής Ευβοίας Βαγγέλης Αποστόλου τα έργα δεν προχώρησαν. Μάλιστα σύμφωνα με τον πρώην υπουργό ένας από τους λόγους για την τραγωδία της Εύβοιας ήταν και το γεγονός ότι μετά τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού έπρεπε να γίνουν αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία δεν έγιναν. Μιλώντας στην ΕΡΤ 1 ο Βαγγέλης Αποστόλου ανέφερε πως υπάρχουν ξεκάθαρες πολιτικές ευθύνες του Χατζηδάκη.
«Στη συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση εμείς σε πρώτη φάση πολιτικές ευθύνες έχουμε ήδη εντοπίσει, οι οποίες ξεκινούν από τη συμπεριφορά του Υπουργού Περιβάλλοντος, κ. Χατζηδάκη, ο οποίος μετά τις περσινές πυρκαγιές στη Δίρφυ ήρθε στην Εύβοια και ανακοίνωσε συγκεκριμένα μέτρα και χρηματοδότηση των πρώτων παρεμβάσεων που πρέπει να γίνονται ιδιαίτερα στην προστασία των εδαφών από τις κατολισθήσεις, από την παράσυρση των φερτών υλών, είναι ένα τεράστιο πρόβλημα αυτό, κι εκεί βεβαίως ανακοίνωσε ότι έχουμε συγκεκριμένα ποσά, 2 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα διατεθούν για την κατασκευή των απαραίτητων κορμοπλεγμάτων και κλαδοπλεγμάτων. Από αυτά λοιπόν τα τέσσερα μέτρα που είχαν γίνει για να προχωρήσουν μόνο ένα έργο 85.000 ευρώ εκτελέστηκε, τα υπόλοιπα 3 που ήταν και τα σημαντικότερα δεν έγινε απολύτως τίποτα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα σύμφωνα με τον Αποστόλου ένα μήνα μετά και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2019 ο ποταμός Λήλας, ο βασικός υποδοχέας των υδάτων της οροσειράς της Δίρφυς πλημμύρισε στο ΔΕΛΤΑ του με αποτέλεσμα να εκκενωθούν περί τα 150 σπίτια. 

Βαγγέλης Τριάντης 



ΤΟ 2019 Ο Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΚΑΝΕΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΓΙΑ 75.000 Χιλ.€ ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΞΟΔΕΥΤΟΥΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΟΙ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΑΛΛΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ 
ΠΑΡΑΥΤΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΘΡΗΝΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΧΩΡΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΓΕΙ ΚΑΙ ΝΑ  ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΒΛΕΠΟΥΜΕ  ΑΙΣΧΡΗ ΣΠΑΤΑΛΗ  ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ 


ΠΗΓΗ:https://www.e-dimosio.gr/dimosio/113422/ateliotes-spatales-sto-dimosio-para-tin-krisi/


Ενα ατέλειωτο «πάρτι» κακοδιαχείρισης και διασπάθισης δημόσιου χρήματος φέρνει στο φως κάθε χρόνο το Ελεγκτικό Συνέδριο, με μια έκθεση που θα μπορούσε να θεωρηθεί απλή επανάληψη των προηγούμενων, αν δεν διανθιζόταν με ολοένα και καινούργια περιστατικά κάθε φορά, που, αν μη τι άλλο, φανερώνουν την ευρηματικότητα του Ελληνα (ή και το χιούμορ του) ακόμα και στις παρατυπίες, κομπίνες, σπατάλες, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή αβελτηρία του κρατικού μηχανισμού και τη σχεδόν παντελή έλλειψη (και) δημοσιονομικής πειθαρχίας.
Θα περίμενε κανείς ότι, μεσούσης της κρίσης, τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει, να είχε συνετιστεί κάπως το αδηφάγο κράτος, περιορίζοντας, όσο είναι δυνατόν, τέτοιου είδους φαινόμενα.
Ανώμαλη προσγείωση
Ωστόσο, η ετήσια έκθεση κάθε χρόνο μάς προσγειώνει ανώμαλα, δείχνοντας ότι οι ίδιες ακριβώς παθογένειες εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τον κρατικό μηχανισμό, μεταφέροντας εμμέσως πλην σαφώς το απογοητευτικό «μήνυμα» ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει.
Γιατί παρά τις παρεμφερείς κάθε χρόνο επισημάνσεις (χωρισμένες μάλιστα στα ίδια περίπου κεφάλαια και προβληματικούς τομείς, όσον αφορά τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος) και παρά τις συνεχείς προτάσεις και υποδείξεις για μέτρα βελτίωσης της κατάστασης, όλα παραμένουν στη θέση τους, επιβεβαιώνοντας με θλιβερό τρόπο τη φράση του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στον «Βαρδιάνο στα σπόρκα»: «Θα έλεγέν τις ότι η χώρα αύτη ηλευθερώθη επίτηδες, διά να αποδειχθή ότι δεν ήτο ικανή προς αυτοδιοίκησιν».
Η εφετεινή έκθεση, που παρέδωσε στον πρόεδρο της Βουλής Ν. Βούτση, η πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΣ) Ανδρ. Θεοτοκάτου αφορά το «σωτήριον έτος» 2013, κατά το οποίο ο προληπτικός έλεγχος των κρατικών δαπανών (δηλαδή πριν από την εκταμίευσή τους), κατάφερε να αποτρέψει παράνομες πληρωμές 196,8 εκατ. ευρώ (αυξημένες τουλάχιστον κατά 11%, σε σύγκριση με τις ματαιωθείσες παράνομες δαπάνες της προηγούμενης χρονιάς, ύψους 174,9 εκατ. ευρώ)!
Το πραγματικό ποσό που γλίτωσε το ΕΣ είναι μάλιστα στην πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερο, αφού οι περισσότερες από τις δαπάνες που απέτρεψε κατά το ξεκίνημά τους, είναι πάγιες (μισθοί, επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές κ.λπ.) και θα επαναλαμβάνονταν σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Οπως κάθε χρόνο, έτσι και τώρα, η 600σέλιδη έκθεση είναι γεμάτη από δημοσιολογιστικές παραβάσεις, λανθασμένες εκκαθαρίσεις, διπλές πληρωμές, μη νόμιμες προσλήψεις, παρανομίες σε προμήθειες, έργα και παροχή υπηρεσιών, με απευθείας αναθέσεις και εσκεμμένες κατατμήσεις (για να αποφευχθεί η διενέργεια διαγωνισμού), «φουσκωμένες» υπερωρίες, επιδόματα, έξοδα κίνησης, σπατάλες σε εορταστικές εκδηλώσεις, γεύματα, δεξιώσεις, εκδρομές, με δουλειές σε συγγενείς, «χαμένα» δικαιολογητικά όταν ζορίζουν οι έλεγχοι και χαμηλή εισπραξιμότητα.
Στο πάνθεον των ιδιαίτερων περιπτώσεων που «μπλόκαρε» το ΕΣ και δείχνουν τη φαντασία του Ελληνα (έστω και αν αφορούν μικρά ή μεσαίου μεγέθους ποσά, αλλά επαναλαμβανόμενα), συγκαταλέγονται οι υπερωρίες για ηλεκτρολογικές-υδραυλικές εργασίες σε πολυπράγμονα δασοφύλακα (!), η ανάθεση τεχνικής εργασίας σε ΜΚΟ άσχετης με το αντικείμενο, η μετάταξη του μοναδικού υπαλλήλου υπηρεσίας που έμεινε έτσι «ορφανή», η φιλοτέχνηση προσωπογραφίας δημάρχου με κρατικές φυσικά δαπάνες, η χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης σε προϊστάμενο ωδείου, η κατασπατάληση χρημάτων μέσα από το πρόγραμμα… «Εξοικονομώ» κ.λπ.
Πολλά προβλήματα προκύπτουν και από κατασταλτικούς ελέγχους του ΕΣ, που συχνά οδηγούν σε καταλογισμό σημαντικών ποσών, που αναζητούνται από τους υπεύθυνους διαχείρισής τους και σε σχετικές δίκες, ενώ η κατάσταση μόνο ευοίωνη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εν όψει και της πρόσφατης κατάργησης του προληπτικού ελέγχου που έκανε πάντα το ΕΣ, πράγμα που σημαίνει ότι όλα θα ελέγχονται πλέον μετά την εκταμίευση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον κίνδυνο διασπάθισης μεγαλύτερων κονδυλίων και την ασφαλώς πολύ δυσχερέστερη προοπτική ανάκτησης των παράνομων δαπανών.
Τα περισσότερα, πάντως, περιστατικά διογκωμένων ή μη νόμιμων δαπανών αφορούν ΟΤΑ και νοσοκομεία. Το ΕΣ εντόπισε έγκαιρα και σταμάτησε ως μη νόμιμες, δαπάνες για:
  • Υπερωρίες διευθυντών πολιτικών γραφείων υπουργών και υφυπουργών, γιατί δεν δικαιούνταν τέτοια αποζημίωση (αναφέρονται διευθυντές γραφείων υπουργού και υφυπουργού Οικονομικών και Υγείας, υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, υφυπουργού ΥΠΕΞ, υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.ά.).
  • Εξοδα κίνησης σε υπαλλήλους που μετακινήθηκαν εντός έδρας, σε δημάρχους της περιφέρειας που χρησιμοποίησαν για μεγάλες αποστάσεις ταξί αντί της συγκοινωνίας, χωρίς να δικαιολογείται από κάποιον επείγοντα λόγο.
  • Υπερωρίες υπαλλήλων αποσπασμένων σε γραφεία δύο βουλευτών στη Β. Ελλάδα, και άλλου αποσπασμένου από το ΙΚΑ, σε γραφείο πολιτικού κόμματος.
  • Αμοιβή επιστημονικού συνεργάτη ΑΕΙ που έπρεπε να είναι μειωμένη κατά 70%, γιατί είχε παράλληλα αντίστοιχη θέση σε γραφείο ευρωβουλευτή, αμειβόμενος με το σύνολο των σχετικών αποδοχών.
  • Αντιμισθία αντιδημάρχου στη Β. Ελλάδα γιατί δεν είχε οριστεί νόμιμα, αλλά καθ’ υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπομένου αριθμού αντιδημάρχων.
  • Αποδοχές υπαλλήλου γιατί κρίθηκε παράνομη η μετάταξή του σε υπηρεσία της Πελοποννήσου, αφού δεν έμεινε κανένας υπάλληλος στο τμήμα της υπηρεσίας από το οποίο μετακινήθηκε.
  • «Φουσκωμένες» αποζημιώσεις αντιδημάρχων και δημοτικών συμβούλων για τη φερόμενη συμμετοχή τους την ίδια μέρα, σε δύο ή και τρεις συνεδριάσεις του ΔΣ.
  • Αυξημένες αμοιβές υπαλλήλων που είχαν τεθεί σε αργία, λόγω αδικήματος και πληρώνονταν το 1/2 αντί για το 1/3 των αποδοχών, καθώς και για αδικαιολόγητη άρση της αργίας υπαλλήλου στην Αττική, μολονότι είχε καταδικαστεί από 3μελές Εφετείο.
  • Κατασκευή νέων και επισκευή υφιστάμενων καλντεριμιών σε νησί, έναντι 3 εκατ. ευρώ, αμοιβή που κρίθηκε ότι καταστρατηγεί ευθέως τις αρχές της χρηστής δημοσιονομικής διοίκησης και οικονομικότητας, αφού δεν κλήθηκαν και όλες οι τάξεις εργοληπτικών επιχειρήσεων.
  • Αμοιβή αντιδημάρχου στην Αττική που δεν είχε πάρει ειδική άδεια και συνέχιζε να δουλεύει κανονικά στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και αμοιβή αντιδημάρχου στην Κρήτη, που ήταν παράλληλα και πρόεδρος ΔΣ δημοτικής εταιρείας.
  • Επιδόματα θέσης ευθύνης σε υπαλλήλους ενώ δεν προβλέπονταν (προϊστάμενοι ωδείου, βρεφονηπιακού σταθμού κ.λπ.) ή δεν τα δικαιούνταν, γιατί προηγούνταν άλλοι με περισσότερα χρόνια στον βαθμό ή γιατί ανέλαβαν καθήκοντα με απόφαση δημάρχου αντί του αρμόδιου συμβουλίου.
  • Αμοιβές 88.700 ευρώ σε μέλος προσωπικού πανεπιστημιακής σχολής, μολονότι απείχε επί 5ετία, αδικαιολόγητα, από την εκτέλεση των καθηκόντων του.
  • Επιδοτήσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε υπαλλήλους για αγορά ή ανέγερση κατοικίας σε προβληματική περιοχή (παραμεθόριο) γιατί διέθεταν οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους άλλη ή άλλες κατοικίες στην ίδια περιοχή, γιατί η ανέγερση είχε ξεκινήσει πριν να διοριστούν στο Δημόσιο, γιατί έγινε λάθος υπολογισμός του εμβαδού της κατοικίας ή της αντικειμενικής της αξίας κ.λπ.
  • Αποζημιώσεις μελών νοσοκομείου ή άλλων φορέων για συμμετοχή τους σε συνεδριάσεις του ΔΣ που έγιναν εντός του ωραρίου λειτουργίας, καθώς και έξοδα κίνησης σε προέδρους τοπικών συμβουλίων για συμμετοχή τους σε συνεδριάσεις με θέματα που δεν τους αφορούσαν.
  • Εξοδα μετακίνησης αιρετών ΟΤΑ και υπαλλήλων στο εξωτερικό, χωρίς έγκριση υπουργού.
  • Καταβολή σε χρήμα των υποχρεωτικών ποσοτήτων γάλακτος, που όμως δίνεται για ατομική προστασία της υγείας και όχι προς οικονομική ενίσχυση.
  • Επιχορηγήσεις και διάφορες εκδηλώσεις για άπορους δημότες στην Κεντρική και Βόρειο Ελλάδα, στην Αττική και σε νησιά μολονότι από τα σχετικά δικαιολογητικά δεν επιβεβαιωνόταν ότι ήταν κάτοικοι της περιοχής ούτε ότι ήταν ενδεείς και βρίσκονταν πράγματι σε οικονομική αδυναμία.
  • Διογκωμένες αμοιβές σε στελέχη δημοτικών επιχειρήσεων, στις οποίες οι αρμόδιες υπηρεσίες «ξέχασαν» να εφαρμόσουν τις προβλεπόμενες από τον νόμο περικοπές στις αποδοχές ή στα εφάπαξ.
  • Επιχορήγηση Μητρόπολης και τουριστικού συλλόγου σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας, όπου όμως εμφανίστηκαν δικαιολογητικά στο μισό των δαπανών.
  • Επιχορηγήσεις εκδρομών ΚΑΠΗ με ασυμφωνία δικαιολογητικών για το εάν οι συμμετέχοντες ήταν μέλη τους, με διαφορετικές ημερομηνίες αναχώρησης και άφιξης από τις αναγραφόμενες κ.λπ.
  • Φιλοτέχνηση προσωπογραφίας δημάρχου (έναντι 1.000 ευρώ) στη νότια Ελλάδα, δεξιώσεις, γιορτές, επιδείξεις που δεν αφορούν τη λειτουργική δραστηριότητα ούτε την καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του δήμου, καθώς και δαπάνες για την έκδοση βιβλίου στην εκτέλεση της οποίας συμμετείχε δημοτικός σύμβουλος μολονότι είχε υλικό συμφέρον.
  • Αμοιβές (30.000 ευρώ ανά περίπτωση) για την προετοιμασία φακέλων ή την εκπόνηση ενεργειών από ιδιώτες για τη συμμετοχή δήμων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ», ενώ ενέπιπτε στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών τους και οι σχετικές αναθέσεις έγιναν με κατάτμηση για να αποφευχθεί ο διαγωνισμός.
  • Ανάθεση αποκατάστασης κληροδοτήματος στην Πελοπόννησο, σε ΜΚΟ που δεν είχε την αναγκαία τεχνογνωσία ούτε ήταν στους σκοπούς της η διοικητική και τεχνική υποστήριξη.
  • Υπερβολικά έξοδα διατροφής, χωρίς μελέτη και προεργασία για ομάδες στο πλαίσιο ευρωπαϊκών αγώνων πόλο, καθώς και για εκδηλώσεις καρναβαλιού σε νησί, για λουτροθεραπεία ηλικιωμένων, κατασκηνώσεις, εκδρομές και φιλοξενία παιδιών και ΚΑΠΗ, για συνεστιάσεις και δεξιώσεις, φεστιβάλ, χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, γιορτές για την απελευθέρωση πόλεων, με δαπάνες που ξεπερνούν «το προσήκον μέτρο» (10.000 ευρώ για προμήθεια αναψυκτικών και κερασμάτων σε δήμο της Β. Ελλάδας για ανάγκες εθιμοτυπίας).
  • Νοσοκομειακές προμήθειες ύψους εκατομμυρίων ευρώ για αντιδραστήρια, ακτινοσκοπικά μηχανήματα, αναλώσιμα υγειονομικά υλικά, φάρμακα κ.λπ., κατατμήσεις δαπανών και απευθείας αναθέσεις, σε τιμές μεγαλύτερες του Παρατηρητηρίου Τιμών, χωρίς σύγκριση με προηγούμενα τιμολόγια και τις τιμές στο ελεύθερο εμπόριο, ώστε να διαπιστωθεί ότι η οικονομική προσφορά υπερέβαινε ουσιωδώς την προϋπολογισθείσα δαπάνη.
  • Αρχιτεκτονική μελέτη για ανάπλαση πλατείας, δρόμου, σχολείου κ.λπ. σε χωριό, που ανατέθηκε παρανόμως, καθώς στην αρμόδια επιτροπή μετείχε αντιδήμαρχος συγγενής α΄ βαθμού του αρχιτέκτονα-μηχανικού, κατά παράβαση της αρχής της αμεροληψίας, ενώ αντίστοιχα προβλήματα υπήρξαν στην προμήθεια αγαθών και στην παροχή υπηρεσιών σε δήμο της Πελοποννήσου, εξαιτίας της συμμετοχής δημοτικών συμβούλων με άμεσο υλικό ή ηθικό συμφέρον, λόγω συγγένειας.
  • Αποδοχές εκπαιδευτικής άδειας σε ιατρό νοσοκομείου, που μετά τη λήξη της δεν επέστρεψε για να αναλάβει καθήκοντα και έχει κινηθεί διαδικασία επιστροφής πάνω από 90.000 ευρώ.
  • Επίδομα τετραπληγίας που ιατρός εξασφάλισε από δύο διαφορετικές πηγές για συγγενικό του πρόσωπο.
  • Παράνομη ανάθεση από νοσοκομείο υπηρεσιών παροχής γευμάτων σε εταιρεία, που δεν διέθετε την προβλεπόμενη διακήρυξη ISO, αλλά ούτε άδεια μεταφοράς μαγειρευμένου φαγητού και αντίστοιχη παράνομη ανάθεση μηχανογραφικής υποστήριξης, απευθείας και παρ’ όλο ότι προβλεπόταν καταχρηστικός όρος για αποζημίωση στην ανάδοχη εταιρεία, εάν δεν ανανεωνόταν για 1 έτος η σύμβαση.
Στοχευμένοι έλεγχοι και ευθύνες στις διοικήσεις
Για να διορθωθούν πολλές παθογένειες του συστήματος, το ΕΣ προτείνει να περιοριστεί η συνεχής τακτική της «νομιμοποίησης δαπανών», να προσδιοριστεί νομοθετικά η ευθύνη των διορισμένων διοικήσεων στους φορείς του Δημοσίου, να θεσπιστούν στοχευμένοι εσωτερικοί κατασταλτικοί έλεγχοι σε όλους τους φορείς, με ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του ελεγκτικού έργου, που πρέπει να γίνει πιο τεχνοκρατικό (με έλεγχο βιωσιμότητας, ανάλυση κόστους-οφέλους κ.λπ.).
Παράλληλα ζητεί να δοθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής πρόσβασης του ΕΣ σε όλες τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων που τηρούν οι φορείς του Δημοσίου.
Για περιορισμό των δαπανών εισηγείται να καταγραφούν πάγια περιουσιακά στοιχεία, όπως τα ακίνητα του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κ.λπ. προς εξυπηρέτηση των αναγκών στέγασης των υπηρεσιών με αποφυγή καταβολής μισθωμάτων, αλλά και να ρυθμιστεί νομοθετικά το ζήτημα των δαπανών για δημόσιες σχέσεις και εκδηλώσεις (πολιτιστικές, μορφωτικές, ψυχαγωγικές) στο πλαίσιο εθνικών, τοπικών ή άλλων γιορτών, ώστε να αποφεύγονται υπερβολικές δαπάνες σε γεύματα, αμοιβή καλλιτεχνών, δώρα κ.λπ.
Προτείνει επίσης να προβλεφθούν κυρώσεις σε περιπτώσεις μη έγκαιρου προγραμματισμού διαγωνισμών προμήθειας ουσιωδών αγαθών (καύσιμα, τρόφιμα, υπηρεσίες καθαριότητας κ.λπ.) για να αποφεύγονται οι απευθείας αναθέσεις και οι παράνομες παρατάσεις συμβάσεων, καθώς και να περιοριστούν τα έξοδα για άσκοπες μετακινήσεις προσωπικού με αξιοποίηση της αλματώδους εξέλιξης των τεχνολογικών μέσων.ΠΗΓΗ: Εθνος
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ 

ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ  ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΜΑΣ ΚΑΘΕ 4 ΧΡΟΝΙΑ

 ΜΑΣ ΑΠΕΔΕΙΞΑΝ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ




Ο ΕΛΛΑΝΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 6ΟΟ:
ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ;


ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Post Top Ad